فهرست اخبار فهرست اخبار

طرح همیت در کردستان :

مدیر و معاون و شعب برتر طرح همیت از موفقیت خود می گویند

در بحث فرهنگ‌سازی بانکداری الکترونیک در میان مشتریان بانک، چاره‌ای نیست جز تدوین طرحی مفهومی و قابل اجراء که بتواند از یک طرح فرهنگِ بانکداری الکترونیک را در میات مشتریان ترویج دهد تا به توان با توجه به ایام کرونا در راستای تامین سلامت مشتریان از حضور فیزیکی آنان در شعبه کاسته شود و از سویی دیگر موجب ایجاد انگیزه در کارکنان در هدایت مشتریان به استفاده از ابزارهای بانکداری الکترونیک و تحقق اهداف بانکداری الکترونیک شعبه شود که تدوین و راه اندازی طرح همیت می تواند عامل و محور اصلی تحقق این اهداف در مدیریت کردستان باشد. در بررسی میزان اثرگذاری طرح همیت در تحقق اهدافی که در ابتدا به آن اشاره شد و بررسی نتایج شش ماهه اول ارزیابی عملکرد مدیریت و شعب ، آثار مثبت اجرای طرح را بخوبی می توان مشاهده کرد و برای سنجش میزان اثرگذاری با .مدیر ، معاون مالی و فناوری مدیریت و روسای شعب برتر این طرح گفتگو کردیم که آنچه در زیر مطالعه می فرمایید حاصل این گفتگوی صمیمی است.

طرح همیت ، در فرهنگ سازی بانکداری الکترونیک در ایام کرونا تاثیرگذار بود

جلال الدین سلیمی مدیر شعب استان با اعلام این مطلب درخصوص نحوه اجرای این طرح و تحقق اهداف بخش بانکداری الکترونیک در مدیریت کردستان اظهار داشت: مدیریت کردستان همچون سایر طرح های انگیزشی مدیریت طرح همیت را با توجه به تعیین اهداف در این بخش برای مدیریت و جلوگیری از ازدحام مشتریان در شعب و کاهش حضور آنها بویژه در ایام کرونا درسطح شعب استان طراحی و اجراء نمود که با اجرای این طرح توانست ضمن تحقق اهداف، در کاهش حضور فیزیکی مشتریان و تامین سلامت جسمی کارکنان و مشتریان تاثیرگذار باشد

وی در تشریح طرح همیت ابراز داشت: طرح انگیزشی همیت از ابتدای خرداد ماه با تعیین اهداف در سرفصلهای بانکداری الکترونیک در کارنامه ارزیابی عملکرد خصوصا افزایش تعداد مشتریان مجازی و تعداد استفاده کنندگان از درگاههای بانکداری الکترونیک در شعب استان اجرا شده است که به موجب این طرح شعبی که بتوانند کلیه اهداف خود را در پایان شهریور ماه محقق نمایند ، مورد تقدیر و تشویق مدیریت قرار خواهند گرفت.

سلیمی درخصوص عملکرد شعب در این حوزه اظهار داشت: با اجرای طرح همیت مدیریت کردستان توانست در بسیاری از سرفصلهای بانکداری الکترونیک جزء مدیریتهای برتر در سطح کشور قرار گیرد بطوریکه در بخش کیوسک مدیریت کردستان توانست رتبه اول را در سطح کشور بدست آورد و در کل سرفصلهای بانکداری الکترونیک از 21 شعبه استان، 19 شعبه اهداف خود را محقق نموده اند که به موجب این طرح شعب مرکزی سنندج، مرکزی سقز و بیجار به عنوان شعب موفق طرح معرفی و از آنان تقدیر بعمل آمد.

وی در خصوص اهمیت طرح همیت و لزوم فرهنگ سازی بانکداری الکترونیک در میان مشتریان گفت: بانکداری الکترونیک، از دیدگاهِ وجودی، به دلیل ارتباط نزدیک با زندگی روزمره انسان ، دو گروه خاصِ ارائه دهندگان خدمات بانکداری الکترونیک و مشتریان این خدمات را در بر می‌گیرد. که ارائه خدمات بانکداری سریع ، در دسترس و آسان موجب توسعه و فرهنگ سازی آن در میان مشتریان و خروج بانک از بانکداری سنتی به بانکداری الکترونیکی و مدرن می شود که با اجرای طرحهای کاربردی و مستمر همچون طرح همیت می توان در در نیاز سنجی مشتریان در استفاده از ابزارهای بانکداری الکترونیک و توسعه آن و نیز فرهنگ سازی استفاده از این خدمات، سریعتر می توان به نتیجه رسید.

مدیر شعب کردستان برنامه های مدیریت در بخش توسعه بانکداری الکترونیک در شش ماهه دوم 99 اینچنین اعلام کرد: مدیریت کردستان در راستای تداوم موفقیت مدیریت و سایر شعب در حوزه بانکداری الکترونیک، برای شش ماهه دوم نیز طرح همیت را با دو رویکرد فرهنگ سازی و تحقق اهداف تداوم خواهد داد.

طرح همیت ، موجب انتقال مفاهیم و ارزشهای بانکداری الکترونیک به مشتریان می شود

یونس احمدی معاون مالی و فناوری مدیریت با بیان این مطلب درخصوص اهمیت اجرای طرح همیت گفت: از دیدگاه ساختاری، فرهنگ بانکداری الکترونیک، موجب انتقال مفاهیم و ارزشهای بانکداری الکترونیک به مشتریان می شود و استفاده از ابزارهای بانکداری الکترونیک به مجموعه‌هایی از دانش و مهارت نوین نیاز است که باید کسب شوند و ما با اجرای طرح همیت می توانیم ضمن آموزش مشتریان و ایجالد مهارت در استفاده از ابزارهای بانکداری الکترونیک ، ارزشهای فرهنگی و دانش را به آنان منتقل کنیم.

احمدی همچنین عنوان کرد: استفاده از ابزارهای بانکداری الکترونیک را مختص به زمان و مکان خاصی نیست و بانک برای ارائه خدمات ، بصورت 24 ساعته از طریق اینترنت و فضای مجازی انتقال همچون گوشی تلفن هوشمند باز است و به بیانی دیگر، انسان را از اسارت زمان و مکان رها می‌سازد. همین تحول، نه تنها الگوی اندیشه و رفتار، بلکه الگوی زندگی انسان مدرن را تغییر داده است.

وی در بیان مهمترین عوامل موفقیت طرح همیت اظهار داشت: تقسیم وظایف و تعیین اهداف برای شعب ، برنامه ریزی و معرفی بازارهای هدف توسط کمیته ارزیابی عملکرد مدیریت و از همه مهمتر پی گیری گام به گام و هفتگی کمیته از طریق ارتباط با شعب  با رهبری مدیر استان، مهمترین عوامل موفقیت مدیریت در اجرای طرح همیت بوده است.

----------------------------------------------------

 

مهمترین  اقدامات و عوامل موفقیت شعبه در طرح ضیافت را در چه می دانید؟

فرزین سعیدی رییس شعبه مرکزی سنندج رتبه اول طرح همیت

فرزین سعیدی رییس شعبه مرکزی سنندج در تشریح عوامل موفقیت شعبه در طرح همیت گفتت: جدی گرفتن موضوع توسط همکاران و تلاش جهت اشاعه فرهنگ استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک و غیرحضوری، فعال نمودن خدمات بانکداری الکترونیک برای مشتریان اعتباری که از شعبه تسهیلات دریافت می کنند و می بایست بصورت مستمر و ماهیانه اقساط خود را پرداخت نمایند ، تشریح مزایای خدمات بانکداری الکترونیک در راستای ترغیب مشتریان و  اختصاص باجه ویژه به امور بانکداری الکترونیک در شعبه در راستای آموزش مشتریان مهمترین عوامل موفقیت شعبه در اجرای طرح همیت است.

رضا پورمحمد رییس شعبه مرکزی سقز رتبه دوم طرح همیت

از مهمترین عواملی که باعث موفقیت در اجرای طرح همیت و رشید شاخصای بانکداری الکترونیک و افزایش تعداد مشتریان مجازی در شعب شده است می توان به 1- اختصاص یکی از همکاران شعبه جهت ارائه‌ی خدمات الکترونیکی از جمله صدور رمز و راهنمایی مشتریان برای نصب و چگونگی استفاده از درگاههای مجازی بانک 2-ترغیب مشتریان و معرفی انواع خدمات قابل ارائه در ابزارهای الکترونیکی بانک مسکن حسب نیاز مشتری، از جمله حواله منطم و ساتنا، پایا پرداخت قبوض و... اشاره کرد.

غلامرضا ملی مهر رییس شعبه بیجار رتبه سوم طرح همیت

تلاش مضاعف همکاران، توصیه به مشتریان که حتما هرماه یک بار وارد کاربری های درگاه های خود شوند و فعال سازی برای مشتریانی که هدف بطوریکه حتما از خدمات الکترونیک استفاده می نمایند از مهمترین عوامل موفقیت شعبه در اجرای طرح همیت بوده است.

اجرای طرحهای خلاقانه در حوزه های عملکردی توسط مدیریت استان تا چه اندازه در روند موفقیت شعب موثر بوده است؟

فرزین سعیدی رییس شعبه مرکزی سنندج رتبه اول طرح همیت

قطعا اجرای طرحهایی که در راستای دستیابی به اهداف تعیین شده تعریف می گردد، می تواند مسیر تحقق اهداف را کوتاه تر و هموارتر نماید و چون این طرح ها براساس شرایط و توانایی شعب و و واقعیات موجود طراحی می گردد حتما می تواند با بستر سازی و آماده سازی و ایجاد انگیزه در کارکنان، اهداف را محقق نماید و اساس و پایه ای برا. سایر برنامه ها و طرحهای دیگر شود.

رضا پورمحمد رییس شعبه مرکزی سقز رتبه دوم طرح همیت

بدیهی است اجرای چنین طرح‌هایی با تمرکز بر یک بخش خاص از اهداف بانک و نیز با برجسته کردن هدف موضوع مورد نظر در ذهن همکاران، تلاش و تکاپو را در هدف مربوطه بیشتر کرده و موجب موفقیت طرح خواهد شد.

غلامرضا ملی مهر رییس شعبه بیجار رتبه سوم طرح همیت

از آنجا که تدوین برنامه های عملیاتی در قالب طرح های مختلف توسط مدیریت موجب ایجاد حس رقابت بین شعب و گروه های کاری در شعب می گردد ، لذا تدوین، پیشنهاد و اجرای این طرح ها باعث می شود شعب از یکنواخت یکنواختی و روزمرگی فاصله گرفته و همکاران با جدیت بیشتری به دنبال تحقق اهداف می باشند.

آخرین بروزرسانی 1399/12/18